Kundvagnen är tom 

Köpvillkor

Molins Guld & Silver AB ambition är att du som kund ska känna att vi ger dig hög service och därför arbetar vi enligt nedanstående köp och leveransvillkor.

Köpvillkor

Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss. Gällande prisbild är det som är angivet dagen då du utför beställningen. Momsen och eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet. Fraktkostnad 89 kr

Outlöst paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 100 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 100 kr samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Retur och Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 30 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Tänk på att inte låta gamla adresskortet vara kvar, då risk kan föreligga att du själv får tillbaka paketet. Vi rekommenderar Rek. Brev så att paketet blir spårningsbart, i händelse att paketet inte kommer fram är det du som kund som måste visa att det är sänt.

Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den, är du som avsändare betalningsansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Säkerhet

Molins Guld & Silver AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

För att öka våra kunders trygghet vid köp från oss har vi i samråd med vår säkerhetsexpert bestämt att införa nedanstående rutiner för att öka säkerheten vid köp.

  • Vårt interna säkerhetssystem varnar om en order misstänks kunna vara ett bedrägeri. Säkerhetssystemet bygger på ett antal olika parametrar som har satts upp av vår säkerhetsexpert och våra andra samarbetspartners.
  • Om säkerhetssystemet slår till väljer vi att inte leverera aktuell order. Ibland innebär det att en order stoppas trots att det inte rör sig om ett bedrägeri. Vi hoppas att du som kund har överseende med detta eftersom det rör sig om din säkerhet.
  • Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls och ärendet lämnas sedan till vår säkerhetspartner för vidare uppföljning.

Användning av personuppgifter

Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att Molins Guld & Silver AB och dess närstående bolag lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att Molins Guld & Silver AB och dess närstående bolag kan, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev, samt för utskick av erbjudanden från Molins Guld & Silver AB samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av Molins Guld & Silver AB och dess närstående bolag. Molins Guld & Silver AB och dess närstående bolag kommer inte, utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att du beställt en produkt eller tjänst eller om Molins Guld & Silver AB anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Molins Guld & Silver AB och dess närstående bolag.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. När du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat. Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt. Då våra leveranser sker så fort vi hinner, så är det dessvärre inte alltid vi har möjlighet att ändra i ordern, men vi kollar gärna om det går!

Rea och erbjudanden

Priserna på rea-artiklar och övriga erbjudanden gäller så länge varan finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållningen hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1–3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Garantier

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Dessa garantivillkor gäller i Sverige.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 15 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den, är du som avsändare betalningsansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Kundservice

Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 0480-104 50 eller info@molinsguld.se. Mail besvaras inom 24 timmar.

Leveransvillkor

Posten - Hämta vid utlämningsställe

Outlöst paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 100 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 100 sek samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Leverans

Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss i första hand av Posten Sverige AB, beroende på vårt val av leverantör. Dina varor levereras till ditt närmaste postkontor eller paketombud. Vid större försändelser kan varorna skickas med andra fraktsätt. Din order levereras då hem till tomtgräns eller portuppgång, men inte in i lägenhet eller hus.

Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad bör detta reklameras direkt till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till info@molinsguld.se alt. 0480-104 50 snarast möjligt.

Om varan kommer bort under transporten till kund är Molins Guld & Silver AB betalningsansvariga, du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (inom 1 månad). Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare betalningsansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Vid mottagandet av skrymmande varor, bör försändelsen besiktigas innan fraktsedeln undertecknas. Om det föreligger en transportskada ska det antecknas på både chaufförens och mottagarens kopia av fraktsedeln. Eventuella inre skador i försändelsen anmäls snarast till info@molinsguld.se

Övrigt gällande transport

Vid leveranser med ett högt varuvärde sker utlämning alltid via närmaste utlämningsställe oavsett betalningssätt.

Betalvillkor

Presentkort

Presentkort kan användas till betalning av hela köpet eller som delbetalning i kombination med annat betalsätt.

Payson Checkout

Läs om Payson Checkout här: Payson köpvillkor